טארט מסקרפונה ואננס בלהבות





























נכון תמיד אמרתם לעצמכם "אני ממש רוצה את המתכון לטארט שבתמונה של הפרופיל בפייסבוק, למה הוא לא מעלה אותו?!"? הא, לא יצא לכם? טוב בכל מקרה המילה תמיד נורא מתאימה לסיטואציה כי הבלוג פתוח כבר חודש וקצת, נ צ ח. בכל מקרה, לכל מי שלא אמר לעצמו שהוא רוצה את המתכון, הנה המתכון!
ועכשיו לעיקר -
את הספר הגאוני של מרתה סטיוארט כבר יש לי כמה שנים. ברגע שאני וזיו, אחותי, קנינו את הספר - המתכון הראשון שהיא הכינה
(אני לא הייתי בעד לעבוד. בערך כמו היום רק ש... לא, כלום לא השתנה בעצם) היה קאפקייקס אננס ואמרטו האלוהי שהפך להיות הקאפקייק האהוב עליי :) אמרטו זה ליקר שקדים והוא מושלם לאפייה

אז אתם שואלים איך התחיל הטארט בכלל ? (אני יודע שאתם לא באמת שואלים, רוב הסיכויים שאתם פשוט רוצים את המתכון וזהו. אבל אני רוצה לספר סיפור. אז, כן, הבנתם)
הוא התחיל לפני שנה וחצי בערך, בתור טארט מסקרפונה, שוקולד לבן ובננות מקרומלות. הכנתי את העוגה לאחותי ליומולדת ולא יצא לי לטעום את הגרסא עם הבננות. כמובן שזיו, בגאונותה הרבה, הציעה לי להחליף את הבננות באננס ואמרטו של הקאפקייקס של מרתה! כך נוצר לו למעשה טארט בהשראת מרתה סטיוארט - קלתית בצק פריך דק וזהוב, מלית מסקרפונה ושוקולד לבן ואננס מקורמל בליקר אמרטו ווניל לקישוט.
בקיצור, הדעה שלי (לרוב הייתי אומר לכם לא לסמוך עליה, אבל הפעם אני מסכים עם עצמי יותר מדי), היא כזאת - לכו. תכינו. אותו. מקורי נכון?
הא ועוד הערה חשובה - לא לאכול את הטארט לפני שהוא ישב לילה במקרר, הטעם שלו משתנה ומשתבח מאוד אחרי הישיבה במקרר!
שנייה לפני המתכון, כנסו לשיר שיהיה לכם מוזיקת רקע, את הקאבר המושלם עשה חבר טוב (ולא, אני לא משוחד), שבכללי הוא תותח! תירשמו לערוץ שלו!
טארט מסקרפונה ואננס בלהבות
לתבנית פאי מתפרקת בקוטר 24 ס״מ
לקלתית שקדים:
100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
40 גרם אבקת סוכר
40 גרם אבקת שקדים טחונים
140 גרם קמח לבן מנופה
1 חלמון
3 כפות מים קרים/חלב קר


למלית מסקרפונה ושוקולד לבן:
280 מ״ל שמנת מתוקה
40 גרם אבקת סוכר
1 כפית תמצית וניל
150 גרם גבינת מסקרפונה, בטמפ׳ החדר
40 גרם שוקולד לבן קצוץ דק

לאננס "בלהבות" (על פי מתכון של מרתה סטויארט עם שינויים
והתאמות שלי):

8 פרוסות אננס בעובי 1/2 ס״מ (משומר או טרי)
100 גרם סוכר לבן
125 מ״ל ליקר אמרטו (ליקר שקדים)
1/2 מיכל שמנת מתוקה (125 מ״ל)
1/2 מקל וניל (או כפית של מחית וניל איכותית)
קורט מלח

מכינים את הקלתית, מקררים ואופים: במעבד מזון עם להב פלדה מעבדים חמאה, אבקת סוכר, אבקת שקדים וקמח לתערובת פירורית. מוסיפים חלמון ומים קרים/חלב ומעבדים עד לקבלת גושי בצק (אם הבצק לא מתאחד מוסיפים מעט נוזלים).
מאחדים עם הידיים את הבצק ועוטפים בניילון נצמד. מעבירים למקרר לשעה-שעה וחצי.
מהדקים את הבצק לדפנות ותחתית התבנית (חשוב לשמן אותה) ומעבירים
למקפיא לעשר דקות.
מדליקים תנור ל-170 מעלות.
מניחים על הקלתית הקרה נייר אלומיניום ועליו מניחים קטניות כשמשקולת. אופים בצורה זו כ-10 דקות. לאחר מכן מורידים את הנייר אלומיניום ואופים עוד 10-15 דקות עד להזהבה יפה. מצננים לחלוטין. 

מכינים את האננס בלהבות ומצננים לחלוטין:
במחבת רחבה וגדולה ממיסים סוכר לקרמל זהוב (אפשר לערבב מדי פעם).
מוסיפים אל הקרמל את פרוסות האננס ומערבבים בעדינות תוך שמירה על הצורה של הפרוסות השלמות עד שהפרוסות מצופות בקרמל.
מוסיפים את האמרטו ומערבבים בעדינות. מדליקים ברנר ומעבירים על הפרוסות בזמן שהאש דולקת והם חצי שקועים בתערובת האמרטו.
מוסיפים שמנת מתוקה, מקל וניל וקורט מלח ומערבבים בעדינות. מבשלים כ-5 דקות בערך, עד שהנוזלים מסמיכים. מכבים את האש ומצננים לחלוטין (משאירים את האננסים בתוך התערובת בזמן הצינון, לא מוציאים אותם).

מכינים את המלית מסקרפונה ושוקולד לבן:

במיקסר עם וו הקצפה מקציפים שמנת מתוקה, אבקת סוכר ותמצית וניל
לקצפת יציבה. מוסיפים את המסקרפונה ומקציפים לאיחוד. מוציאים בערך 7-8 כפות קרם לשקית זילוף קטנה עם פיית זילוף חלקה רחבה.
מקפלים לקרם את השוקולד הלבן הקצוץ עד שהוא נטמע בתערובת.

מרכיבים את הטארט ומקררים לילה במקרר לפני שאוכלים:
מברישים את תחתית הקלתית במעט מנוזלי האננס.
משטחים את הקרם על הקלתית ומניחים 6 טבעות בדפנות הטארט (ראו בתמונה). את שתי הטבעות שנשארו חותכים לקוביות ומניחים את הקוביות במרכז הטארט (איפה שאין אננס). במקומות שבהם יש רווח מקשטים עם "נשיקות" קרם עם השקית זילוף שהכנו מקודם.
מקררים 3 שעות במקרר (מכוסה היטב) לפני שאוכלים.
שומרים במקרר מכוסה היטב עד ליומיים.



תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות