פוסט משותף עם מורקייק וטארט חמאת בוטנים ושוקולד!

אני עוקב אחרי הבלוג של מור כבר המון זמן, וכשהחלטתי שאני פותח בלוג, ידעתי שארצה לעשות איתה שיתוף פעולה וידעתי שזה הולך להיות טוב (ומצחיק, מן הסתם) :)
כהצעתי לה לעשות פוסט משותף היא הסכימה מיד (מן הסתם שאני הייתי שמח כמו ילדה שקיבלה את הברבי שלה אבל אתם יודעים, לגיטימי). כשהיא שאלה מה אני רוצה שנכין מיד אמרתי שאני רוצה שהחומר גלם העיקרי יהיה חמאת בוטנים. כמובן שמור בהיותה מור-חמאת-בוטנים-קייק הסכימה (אוביוסלי).
מפה לשם חשבנו על מה נכין והחלטנו להכין טארט חמאת בוטנים ושוקולד (שיפורסם עוד כמה פסקאות ממש כאן, סבלנות!) ועוגיות סנדוויץ' חמאת בוטנים עם פתיבר במקום שיבולת שועל (איכס, בריאות) במילוי גנאש שוקולד חלב וחמאת בוטנים (שמפורסם אצל מור).
בהתחלה חששתי קצת לטעות ולצאת "טירון" אבל אני ומור הבנו אחד את השנייה נורא מהר והדברים זרמו להם בכיף (כמובן שהיו איזה חמש צנצנות של חמאת בוטנים במזווה של מור, אז גם זה נורא גיבש). 
לפני שעוברים למתכון, רציתי להגיד למור תודה רבה רבה על ההזדמנות ונהניתי מאוד! מחכה כבר לפעם הבאה :) *כל התמונות בפוסט צולמו על ידי מור.

טארט חמאת בוטנים ושוקולד 
רינג בקוטר 24 ס״מ 
לקלתית:
200 גרם ביסקוויטים
1 כף קקאו
150 גרם חמאה מומסת

למלית שוקולד וחמאת בוטנים: 
150 גרם שוקולד מריר
50 גרם שוקולד חלב
50 גרם חמאת בוטנים
375 מ״ל שמנת מתוקה

לגנאש שוקולד חמאת בוטנים מוקצף: 
1/2 מיכל שמנת מתוקה (125 מ״ל)
30 גרם חמאת בוטנים
150 גרם שוקולד מריר
1/2 מיכל שמנת מתוקה (125 מ״ל)

מכינים את הקלתית: 
במעבד מזון טוחנים ביסקוויטים וקקאו לפירורים. מוסיפים חמאה מומסת ומעבדים מעט, לקבלת תערובת רטובה. על תבנית משומנת מהדקים את הדפנות והתחתית בתערובת ומכניסים למקפיא לעשר דקות. מחממים תנור ל-180 מעלות. אופים 10 דקות להזהבה קלה. מצננים. 

מכינים את המלית שוקולד וחמאת בוטנים: 
ממיסים על בן מארי שוקולד מריר, שוקולד חלב וחמאת בוטנים לתערובת נוזלית ואחידה. מצננים לחלוטין. 
מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה ורכה. מקפלים את הקצפת לשוקולד המומס בשתי פעמים. 
משטחים את התערובת על הקלתית ומעבירים למקרר לשעה וחצי להתייצבות. 

מכינים את הגנאש המוקצף: 
בסיר קטן מרתיחים שמנת מתוקה. כשהשמנת מגיעה לסף רתיחה מוזגים אותה על החמאת בוטנים והשוקולד מריר, ומערבבים בעזרת כף עד לקבלת תערובת אחידה. מצננים את הגנאש במקרר לשעתיים עד שהוא מתייצב ומתקרר. במיקסר מקציפים את הגנאש הקר עד שהוא חוזר למרקם יותר קרמי. מוסיפים את החצי השני של השמנת מתוקה ומקציפים עד לקבלת קרם יציב (נזהרים לא להקציף יותר מדי). 
מעבירים לשקית זילוף עם פייה משוננת רחבה ומזלפים באופן חופשי על המלית. מגישים מיד ושומרים במקרר מכוסה היטב עד ליומיים. 






תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות